Umblă gândurile brambura? Stai liniștit, tuturor ni se întâmplă. Cei puțini și le controlează. Cu antrenament zilnic. În care ei sunt antrenorul și în același timp și executantul.

Înainte de a începe să înțelegem diferența dintre a te gândi la ceva și a dezvolta gânduri obsesive. Puțini au controlul asupra lor și linia dintre gând până la obsesie e destul de fină. Dacă te gândești cum să rezolvi o problemă fără să-i găsești soluția mai mult de 3-4 ori pe zi, ea devine obsesie. La fel și gândurile către o altă persoană dacă nu se concretizează în nimic. Aceste gânduri obsesive te privează de fapt de la a trăi în prezent și de la a lua o decizie în lipsa fricii și temerii de a fi judecat.

Mai jos câteva tehnici să ieși din acest cerc vicios:

1. Setează-ți deadline-uri. Dacă amâni momentul în care trebuie să iei o decizie mintea va avea timp să umble nestingherită și să dezvolte toate soluțiile posibile. Prin urmare te alegi cu două dezavantaje: nici nu iei vreo decizie și pierzi și timpul. Setează-ți intervalul de care ai nevoie pentru a te decide și ține-te de el. De exemplu pentru decizii neînsemnate acordă-ți un minut, pentru unele importante o zi. Dacă nu te poți hotărî ascultă-ți intuiția. Ți-am scris mai demult cum.

2. Ia o pauză. Dacă tot încerci să găsești soluții și nu reușești, nu te forța. Plimbă-te puțin, ieși în aer liber sau trage un pui de somn. Toate acestea ajută procesul de gândire.

3. Învinge procrastinarea. Adică nu mai pierde timpul. Este o problemă a societății noastre, pentru că avem prea multe lucruri care ne distrag în jur, iar mintea cade în capcana amânării. Procrastinarea consumă multă energie, așa că antrenează-ți mintea să nu mai fie distrasă de orice.

4. Fă sport. Antrenamentele constante te pot ajuta să îți organizezi timpul mult mai bine și îți cresc voința și determinarea. În plus fiind concentrat pe acea activitate, mintea va fi în prezent, iar acolo gândurile dispar.

5. Întreabă-te. Va conta acest lucru pentru mine peste o săptămână, o lună, un an? Aceasta este o întrebare extrem de importantă pe care ar trebui să ți-o aduci aminte în fiecare clipă. Vei realiza cât de nesemnificative sunt multe dintre lucruri care te supără. Te va ajuta și în detașare. Chiar va conta peste o săptămână ca ai vărsat pe jos o oală plină de sos, că nu poate să meargă cu tine la film azi, că nu te-a luat de la birou, că s-a întâlnit cu prietenii/ prietenele, că ai pierdut autobuzul sau ai pierdut un fular?

6. Renunță la a mai fi obsedat de control. A fi mereu în control înseamnă a te gândi la zece lucruri deodată, să iasă totul perfect. Ceea ce până la urmă se transformă în obsesie. Dacă te surprinzi astfel, adu-ți aminte că viața e făcută pentru a fi trăită, nu controlată sau plănuită în cele mai mici detalii. Lumea merge mai departe și dacă greșești. Cu toții greșim, iar dacă le-ai vedea ca modalitate de evoluție, poate că ai greși cu bună știință mai des.

7. Nu te gândi la ceea ce poate merge prost, ci la ceea ce va fi bine. Gândurile obsesive sunt cauzate de cele mai multe ori de frică și teamă, ce s-ar întâmpla dacă ai acționa astfel, în câte modalități poți eșua. Din păcate frica este cea care controlează viețile oamenilor. Dacă ajungi în acest punct ia o pauză, resetează gândurile și concetrează-te pe lucrurile pozitive. Vizualizează-ți visurile și urmărește cum prind contur.

8. Fii atent la zgomotul de fundal pe care îl dai creierului. Tot ce este în jurul nostru este rezonanță, așa că ceea ce citești, asculți, vezi, oamenii de care te înconjuri îți influențează modalitatea de gândire. Fii selectiv.

9. Spune o mantră. Mi se pare cea mai la-ndemână metodă de a stopa gândurile obsesive. Mantra este o silabă, cuvint sau frază cu încărcătură spirituală, care prin repetare, produc efecte binefăcatoare în ființa ta. Dacă nu crezi în astfel de lucruri poți repeta cuvinte care îți fac plăcere, dar neapărat pozitive. Exemple: sunt iubire, sunt bine, sunt ferict/ă, sunt prezent/ă, viața este o binecuvântare, ce fericire că sunt sănătos etc. Inventează-ți propria mantră. O să vezi că dacă o repeți 10 minute, gândurile obsesive dispar și se instalează o stare de liniște în tine. Funcționează și în stările de nervozitate.

10. Trăiește în prezent. Acest articol putea doar să înceapă și să se termine cu acest punct. Acum tot ce faci este să citești ce scriu. Mai poți să te gândești la altceva? Nu, pentru că ești prezent și toată energia ta este centrată. Când nu ești în prezent ești în trecut sau în viitor. Logic, nu?

Acum ai 10 metode prin care să îndepărtezi gândurile obsesive. Dacă doar ai citit, închizi fereastra și nu o să practici vreodată vreuna dintre ele, poți considera că tocmai ți-ai pierdut trei minute degeaba. Teoria este egală cu zero fără practică.

Mult succes!

Foto: Erik Johansson

Primeste articolele pe email!

Abonează-te acum și vei fi notificat pe email de fiecare dată când scriu un nou articol!

Datele tale sunt confidențiale. Te poți dezabona oricând!

The following two tabs change content below.
Andreea
Scriu despre frumos așa cum îl percep în suflet, iubire, culori, fotografie, artă, muzică, călătorii, sport, yoga și nutriție. Pe scurt despre arta fericirii în prezent. Alături de Bogdan am fondat Școala Iubirii, o comunitate spirituală în cadrul căreia predăm tehnicii prin care oamenii se pot descoperi pe sine, pot învăța să fie fericiți și să trăiască într-o permanentă stare de armonie. Te invit la yoga la noul nostru centru Tummo Reiki în fiecare luni, miercuri și vineri de la ora 19.00 și în taberele spirituale pe care le organizăm. Poți descărca acum și primul volum de Hatha Yoga Ilustrată.