Veggie-TGiving

Oamenii aleg să renunţe la carne şi la produse animale din diverse motive :

  • Poate că militează pentru drepturile animalelor;
  • Din motive de sănătate, pentru a preveni sau vindeca bolile;
  • Din motive religioase/spirituale, carnea având o vibraţie joasă;
  • Pentru energia şi starea de spirit conferită de o alimentaţie vegetariană;
  • Poate vor să slăbească;

Lista motivelor poate continua la nesfârşit 🙂

Sunt unii ce aleg să elimine definitiv orice produs animal din consum, mergând până într-acolo încât renunţă şi la îmbrăcămintea sau încălţămintea de piele sau la produsele testate pe animale (cosmetice, de exemplu). Alţii, în schimb, renunţa doar la carnea de animal şi păstrează ouăle, lactatele şi carnea de peşte. Despre tipurile de vegetarieni am mai scris şi în acest articol.

Dar, indiferent de motiv sau de categoria de vegetarieni în care te-ai putea încadra, dacă şi tu cochetezi cu idea de a renunţă la carne şi alte produse animale, atunci iată 5 efecte benefice pe care le vei genera făcând acest pas.

   1.   Vei alcaliniza organismul

Organismul nostru funcţionează la parametri optimi când mediul intern, în totalitatea sa, are un pH de 7.39, deci uşor alcalin. Zona de sănătate se întinde de la un pH de 7,36 la un Ph de 7,42, iar starea de boala se instalează cum apare acidoza sau alcaloza. Dintre ele, acidoza este de departe cea mai întâlnită, mai mult de ½ din populaţie suferă de acidoză.

Cea mai mare parte din populaţie este afectată de probleme de acidifiere, căci modul de viaţă şi alimentaţia actuală favorizează acidifierea ţesuturilor organice. Alimentaţia curentă e compusă din elemente acide şi acidifiante : proteine de origine animală, cereale, zaharuri. Alimentele bazice , precum legumele, sunt consumate în cantităţi foarte mici.

Renunţarea la carne, ouă şi lactate va constitui un pas important în procesul de alcalinizare al organismului.

    2.    Schimbi predispoziţia genetică

Cu siguranţă cunoşti faptul că multe boli sunt transmisibile pe cale genetică. Însuşi cea mai de temut boală, cancerul, se poate transmite genetic.

Probabil că ai auzit că faimoasa actriţă Angelina Jolie a recurs la o măsură drastică: mastectomia bilaterală, tocmai pentru că avea predispoziţie genetică de a dezvolta cancer de sân. Personal această decizie mi se pare o prostie şi fiind vorba despre un personaj renumit în întreaga lume, cu atât mai grav mi se pare!

Fără a judeca pe nimeni şi fără a devia de la subiectul articolului, trebuie să ştii că prin simplă schimbare a alimentaţiei, în sensul renunţării la carne, poţi influenţa radical moştenirea genetică.

Iar acest fapt este atestat de către oamenii de ştiinţă. Aceştia au descoperit că antioxidanţii şi fitonutrientii din plante, fructe şi legume, pot schimba expresia genetică pentru a optimiza modul în care celulele noastre repara ADN-ul alterat.

Alte studii efectuate au demonstrat faptul că trecerea la o alimentaţie vegetariană, însoţită de alte schimbări benefice în stilul nostru de viaţă (yoga, meditaţie, plimbări în aer liber, bai de soare etc) pot alungi telomerii (o regiune de ADN repetitiv situat la capătul fiecărui cromozom liniar, ce contribuie la menţinerea stabilităţii ADN-ului). În termeni mai accesibili – acest lucru inseana că celulele şi ţesuturile noastre vor îmbătrâni mai încet, scurtarea telomerilor fiind asociată cu bătrâneţea şi moartea.

    3.   Scade semnificativ riscul de a dezvolta diabet de tip II

Probabil că te întrebi de ce consumul de carne ar cauza diabet de tip II. Este foarte simplu : pe de-o parte este vorba de grăsimea de origine animală, grăsime saturată ce creşte nivelul colesterolului “rău” (LDL). Pe de altă parte, s-a dovedit clinic ca fierul de origine animală şi nitraţii folosiţi la conservarea produselor animale, afectează celulele pancreatice şi dezechilibrează modul în care funcţionează insulina.

Riscul de a face diabet este diminuat semnificativ de îndată ce o persoană renunţa la carne şi produsele derivate şi trece la o alimentaţie vegetariană. Aceasta cu atât mai mult cu cât include în alimentaţie cereale integrale, bogate în fibre şi cu rol preventive pentru apariţia diabetului. De asemenea, în cazul în care deja ai fost diagnosticat cu această boală, o alimentaţie vegetarian poate îmbunătăţi starea sau chiar o poate vindeca.

    4.   Vei consuma exact proteina care îţi trebuie

Întrebarea pe care ţi-o adresează toţi în momentul în care află că nu mai mănânci carne este : “Şi…de unde îţi iei proteinele?”. De fapt, proteinele ne interesează în măsura în care ne asigură toţi aminoacizii esenţiali pe care organismul nostru nu îi produce.

Conform statisticilor, în medie o persoană consuma de 1.5 ori mai multă proteină decât îi este necesar, iar aceasta este proteina din surse animale. Proteină de origina animal, mai ales că este consumată în exces, este una dintre principalele căuşe pentru care ne confruntăm cu afecţiuni precum : obezitatea, boli cardiovasculare, diabet, afecţiuni inflamatorii, cancer şi altele.

În acest sens îţi recomand cartea Studiul China, cel mai mare studiu nutriţional efectuat vreodată şi în care doctoral Campbell explica concluziile cercetărilor sale în ceea ce priveşte consumul de carne.

În ceea ce priveşte proteinele vegetale, singura regulă de care trebuie ţinut cont este regula diversităţii, în sensul în care trebuie consumat diversificat alimente sursa de proteine vegetale să fie variate.

În rest, sursele de proteine vegetale sunt numeroase : leguminoase, cereale integrale, ciuperci, măsline, nuci, seminţe, alge, legume verzi etc.

   5.   Prin gestul de a deveni vegetarian susţii viaţa pe Pământ şi sănătatea planetei

Poate că nu ţi se pare atât de semnificativ, însă vreau să te întreb dacă ai auzit de efectul fluturelui sau teoria haosului ? Conform teoriei haosului : un fluture bătând din aripi undeva în Asia, poate declanşa un uragan în Florida. Cu alte cuvinte : mici modificări ale datelor iniţiale ale unui sistem complex poate duce la stări finale ale sistemului foarte diferite.

Uite, de exemplu, datorită actualului sistem de hrană, bazat pe carne, ouă şi lactate, foametea globală este în creştere şi se întâmplă aceasta pentru că mare parte din culturi hrănesc animalele, în loc să fie direcţionate spre hrană oamenilor suferinzi din Africa sau alte colţuri sărace ale lumii.

La fel de important, animalele crescute în ferme şi crescătorii sunt supuse unor suferinţe groaznice. La o simplă căutare pe youtube poţi vedea şi tu condiţiile în care sunt crescute. Este inuman ! O alimentaţie vegetariană te ajută să redevii uman, să îţi sporeşti compasiunea. Exact ca în teoria haosului, această schimbare a ta va contribui la creşterea compasiunii generale pe întreaga planetă şi la vindecarea planetei, în general.

Am speranţa că acest articol îţi va fi de folos şi că te va influenţa în a lua o decizie în sensul renunţării la carne şi la produse animale sau măcar a reducerii semnificative a consumului lor. Iar dacă eşti gata să porneşti la drum, atunci te invit şi pe site-ul HRĂNATATE.ro, unde vei găsi numeroase reţete vegane delicioase, sănătoase şi uşor de făcut, dar şi alte articole pe teme de sănătate, terapii alternative, detoxifiere, nutriţie, hrana vie, sexualitate sacră etc.

 

Photo: Green Kitchen Stories

Primeste articolele pe email!

Abonează-te acum și vei fi notificat pe email de fiecare dată când scriu un nou articol!

Datele tale sunt confidențiale. Te poți dezabona oricând!

The following two tabs change content below.
Delia Popa
Fondator HRĂNATATE, consultant nutriție și terapii alternative.