Cred că nu sunt singura pentru care o zi fără măcar un pic de sport, parcă nu e o zi împlinită. Nu cred că ți-ai pus vreodată problema că și sportul tot un fel de meditație este 🙂 Hai să vedem de ce.

Prin sport la fel ca și în meditație, blochezi cumva mintea, pentru că ești concetrat doar pe acțiune. Starea de după este extrem de plăcută, ești plin de energie, voios că ai făcut ceva bun pentru tine, în general ai o stare post antrenament extrem de bună. De fapt în timp ce ne agrenăm în diferite activități sportive nu facem altceva decât să sublimăm energia și să o expansionăm, să punem fluxurile de energie din noi în mișcare, să activăm muladhara, centrul vital, prin intermediul activității picioarelor (de exemplu când alergăm, facem cycling, orice implică mișcarea picioarelor) și centrul plexului solar, manipura, focul din noi, care se manifestă prin transpirație și scăderea greutății. Totul este extrem de logic și în spiritual: ne simțim plini de energie post antrenament tocmai datorită activării lui muladhara (centrul responsabil de vitalitatea noastră) și mândri de noi pentru ce am obținut în urma antrenamentului prin activarea lui manipura (responsabil de voința noastră, ego) care aprinde focul (elementul caracteristic) în noi, adică transpirăm și scădem în greutate.

Bun, acum că am înțeles similitudinile dintre sport și meditație, e important să vezi și elementul care le separă, de fapt care este cel mai important și motivul pentru care sportul nu are aceleași beneficii ca și meditația. Spuneam că prin sport noi expansionăm energia, o ridicăm și o facem să circule prin noi. Ceea ce nu facem în schimb este să o centrăm la final și să o condensăm în inimă, gât sau spiritual. Aici se separă cele două activități, iar starea de centrare este cea care ne oferă de fapt armonia și viața la care visăm.

Acum nu o să-ți zic că poți obține prin sport ceea ce poți obține prin meditație, e departe de adevăr acest lucru, însă o să-ți dau câteva sfaturi despre cum le poți îmbina și să profiți la maxim de beneficiile amândurora. Cred că sfaturile de mai jos o să ți se potrivească mai ales dacă ești genul de persoană care vrea să facă o sută de lucruri în același timp, pentru că dacă te trezești la ora 6 să ajungi apoi la sală și la birou, când să mai ai timp și de meditația de dimineață J

  1. Fii prezent pe toată durata antrenamentului. La exerciții, la bătăile inimii, la cât de greu/ ușor este, dacă ai intrat deja într-o rutină când ai mai putea crește cu un nivel intensitatea. Fii atent la ceea ce se petrece în corpul tău, încearcă să simți fiecare celulă cum este invadată de sânge.
  2. Repetă o mantră. Dacă îți este foart greu să te concentrezi și îți apar tot felul de gânduri, repetă o mantră. Mantrele reprezintă un set de silabe, fiecare având o anumită însemnătate. Dacă nu cunoști mante, nu le căuta pe internet pentru că nu o să aibă prea mare valoare dacă nu primești inițierea în ele. În schimb de poți folosi de afirmații pozitive pe care să le repeți, cum ar fi: corpul meu este armonios, astăzi mă simt minunat, fericirea mea sunt eu, multumesc pentru aceasta minunata zi. Poți să-ți alegi ce vrei, dar ar fi bine să rămână aceași mantră pe o perioadă mai lungă de timp, astfel încât energia ei să se impregneze în tine și apoi să se și manifeste în fizic. O să vezi că dacă repeți ceva în minte, gândurile obsesive dispar, că nu este oarecum dificil să ai două gânduri în același timp.
  3. Creează un ritual. Ritualurile și obiceiurile sunt foarte importante pentru ca inconștientul tău să fie prezent. Un ritual poate calma o minte hiperactivă, pentru că noi ca și ființe răspundem foarte bine la activitățile repetitive, pur și simplu mentalul nu trebuie să-și mai răspundă la întrebarea și acum ce fac.
  4. Realizează activități în sens yang. Atunci când alergi sau faci circuite fă-le în sens yang, adică în sensul invers al acelor de ceasornic. Acest lucru va stimula în tine solaritatea, adică tu vei fi forța, soarele, lumina, puterea, emisia. De fapt orice activitate este bine să fie făcută în sens yang pentru că nouă oamenilor ne lipsește energia masculină, cu toții suntem prea yin. Acum în practic de exemplu când te duci să alergi în parcul Herăstrău aleargă spre nord (spre terasele de fițe), spre gară și apoi spre muzeul satului, acesta este sensul corect. De câte ori am dat ture de Herăstrău, număr pe degete câți oameni am văzut alergând în sens yang, toată lumea aleargă invers.
  5. Antrenamentul se termină cu o scurtă meditație. Spuneam că sportului îi lipsește centrarea. N-am să pot vreodată înțelege de ce oamenii nu stau la streching după ce au făcut o oră cycling sau forță. Nu e doar relaxant, dar și necesar pentru mușchi. Plus că nu cred că te ceartă șeful dacă întârzii cinci minute. De acum încearcă la streching să aduni toată energia eliberată în inimă, efectiv să vizualizezi cum ea se strânge acolo într-o bilă luminoasă, strălucitoare. Dacă faci sport singur, poți pune mâinile pe piept și să vizualizezi cum energia eliberată se adună acolo, cum se ridică din picioare, coboară din minte și rămâne în inimă. Mulțumește-i apoi corpului tău că te-a susținut și astăzi și eliberează dragoste și iubire față de tot ce este în jurul tău.

Și cu acestea ai încheiat un antrenament care îți garantez că îți va aduce rezultate mai bune atât fizic, cât și psihic și de abia vei aștepta să ajungi la sală sau în spațiul în care practici.

Sursa foto: NikeLab, colecția de vara pentru femei Nike JFS female realizată în colaborare cu designerul german Johanna F. Schneider.

Primeste articolele pe email!

Abonează-te acum și vei fi notificat pe email de fiecare dată când scriu un nou articol!

Datele tale sunt confidențiale. Te poți dezabona oricând!

The following two tabs change content below.
Andreea
Scriu despre frumos așa cum îl percep în suflet, iubire, culori, fotografie, artă, muzică, călătorii, sport, yoga și nutriție. Pe scurt despre arta fericirii în prezent. Alături de Bogdan am fondat Școala Iubirii, o comunitate spirituală în cadrul căreia predăm tehnicii prin care oamenii se pot descoperi pe sine, pot învăța să fie fericiți și să trăiască într-o permanentă stare de armonie. Te invit la yoga la noul nostru centru Tummo Reiki în fiecare luni, miercuri și vineri de la ora 19.00 și în taberele spirituale pe care le organizăm. Poți descărca acum și primul volum de Hatha Yoga Ilustrată.