Meditația este una dintre cele mai accesibile modalități de a absorbi o întreagă paletă de beneficii pentru sănătate. Îți calmează mintea, îți oferă o claritatea asupra vieții, scade anxietatea și îți îmbunătățește concentrarea. La nivel fizic, meditația reduce stresul, scade tensiunea arterială, crește sistemul imunitar, crește producția de serotonină, îmbunătățind vizibil starea de spirit. Iar lista poate continua. Dar ce te faci când te relaxezi atât de tare în timpul meditației încât ai tendința să adormi? Ce se întâmplă de fapt? Mintea ta fiind tot timpul ocupată poate crede că orice pauză în gândire sau vorbire mintală este un semn că ar trebui să doarmă.

Meditația și somnul sunt similare în sensul că în ambele cazuri există o pauză de activitate fizică și mintală, precum și încetinirea simțurilor. Totuși, meditația este o stare super conștientă care încurajează vigilența, în timp ce somnul este subconștient, lipsit de orice conștiință. Mintea ta poate avea nevoie de puțin exercițiu pentru a separa cele două. Dar, există și alte trucuri pentru a împiedica somnul să îți întrerupă meditația.

  1. Dormi suficient pe timpul nopții

Acest lucru poate părea foarte simplu, însă este un fapt că tot mai multe persoane nu dorm suficient de mult. Dacă ai tendința să ațipești de îndată ce ai închis ochii, poate că ai nevoie doar de mai mult somn pe timpul nopții. Încearcă să obții mai multă odihnă fizică, iar meditația ta se va îmbunătăți considerabil.

  1. Scurtează timpul de meditație

Meditația nu trebuie să dureze ore întregi. De fapt, doar 5-10 minute de practică ar putea fi un început promițător. În acest timp, îți vei învăța mintea pentru a rezita liniștii și de a profita de beneficiile meditației. Vei fi surprinsă cât de calmă te vei simți după doar 10 minute de meditație.

  1. Alege momentul potrivit al zilei

Toți avem un ritm biologic diferit, astfel încât, ne simțim mai treji și mai energici într-un anumit moment al zilei. Atunci când vrei să meditezi, alege perioada din zi în care te simți cel mai fresh, si nicidecum mai epuizat. De exemplu, dacă observi că te simți obosit seara, încearcă meditația în prima parte a zilei.

  1. Încearcă meditația ghidată

Există nenumărate site-uri, aplicații și video-uri pe internet care te pot ghida în timpul meditației. Acestea pot deveni un bun punct de plecare pentru practicarea meditației în mod constant. Le poți asculta oricând, chiar și în tren, cu ochii închiși.

Dacă simți că ți se potrivesc poți încerca și meditațiile noastre online, pe care le găsești pe pagina de Youtube.

  1. Meditează cu ochii deschiși

O plimbare făcută cu mare atenție prin pădure poate fi o formă minunată de meditație. Privind peisajul pe fereastra unui tren poate aduce liniștea de care aveai nevoie. Elementul cheie în astfel de situații reprezintă concentrarea pe activitate. Simte fiecare pas, fiecare adiere de vânt, fiecare mișcare.

  1. Schimbă-ți poziția înainte de a termina meditația

Nu e de mirare că, de obicei, meditația este practicată după yoga, corpul fiind întins și alert, iar mintea este deja deschisă și liniștită. Astfel, va mai exista energia de la yoga circulând în tot corpul tău și va funcționa în favoarea ta. Dacă simți că este riscant să rămâneți în poziția Savasana, stai în poziție verticală, sprijinându-ți coalana vertebrală de ceva, rămânand cât mai trează.

Sunt atât de multe moduri de a medita și de aceea, am putea începe chiar de azi. Meditația nu trebuie să aibă loc în circumstanțe perfecte. Nu trebuie să dureze ore întregi. Și nici nu trebuie să fie perfectă. Cu toți suntem pe drumul cel bun dacă începem chiar de acum.

Te așteptăm la orele de yoga de la centrul nostru. Găsești informații despre orar pe Școala Iubirii.

Primeste articolele pe email!

Abonează-te acum și vei fi notificat pe email de fiecare dată când scriu un nou articol!

Datele tale sunt confidențiale. Te poți dezabona oricând!

The following two tabs change content below.
Andreea
Scriu despre frumos așa cum îl percep în suflet, iubire, culori, fotografie, artă, muzică, călătorii, sport, yoga și nutriție. Pe scurt despre arta fericirii în prezent. Alături de Bogdan am fondat Școala Iubirii, o comunitate spirituală în cadrul căreia predăm tehnicii prin care oamenii se pot descoperi pe sine, pot învăța să fie fericiți și să trăiască într-o permanentă stare de armonie. Te invit la yoga la noul nostru centru Tummo Reiki în fiecare luni, miercuri și vineri de la ora 19.00 și în taberele spirituale pe care le organizăm. Poți descărca acum și primul volum de Hatha Yoga Ilustrată.