Într-adevăr, senzația de durere după orele de yoga este normală, este o parte naturală a procesului de recuperare musculară. Durerea apare în cazul în care mușchii au fost poziționați incorect și este un semn că aceștia încearcă să se repare.

Deși este un proces natural, este important să fiti în acord cu propriul corp pentru a înțelege în primul rând care este cauza durerii și pentru a putea distinge diferența dintre efectul benefic și o eventuală problemă.

Ce cauzează durerea?

Încercarea unei noi posturi de yoga, de exemplu, va solicita diferite grupe de mușchi. În plus, multe dintre acestea necesită susținerea unor grupe musculare care nu sunt utilizate în mod obișnuit în exercițiile tradiționale – piriformis, psoas, gluteus medius și minimus și mulți alți mușchi mai puțin cunoscuți.

Multe clase de yoga reprezintă o combinație între pozițiile de întărire și întindere. Știm cu toții că exercițiile de întărire pot provoca durere, dar întinderea poate provoca și mai multe. Ați făcut vreodată 108 Salutul Soarelui pentru un solstițiu? După un astfel de efort, veți simți o durere majoră la nivelul genunchilor.

Mușchii sunt alcătuiți din multe fibre individuale care se pot contracta, ceea ce întărește mușchiul și, de asemenea, se pot relaxa, lucru care întinde mușchiul. Când un mușchi se contractă în mod repetat, acesta va deveni tensionat și va provoca dureri. Același proces are loc atunci când un mușchi este întins în mod repetat.

Durerea ar putea fi un semn că aveți febră musculară din cauza unor poziții care au necesitat o aliniere solicitantă.

Când efectul este benefic? Când apare o problemă?

De obicei, nu doriți să lucrați aceleași grupe musculare două zile la rând, deoarece nu oferă organismului suficient timp pentru a repara mușchii. Așa că, poate apărea o problemă dacă durerea este cronică: mușchii nu au timp să se repare, ceea ce ar putea duce la epuizare musculară, rănire sau arsuri.

Oamenii de multe ori cred că muşchii inflamați sunt un semn de un antrenament bun, într-adevăr pot fi. Durerea este benefică atât timp cât va dispărea după 1-2 zile și veți avea destul timp de recuperare.

Dar este important să fiți activi în mod consecvent pe parcursul săptămânii și să nu vă lăsați după prima oră de yoga.

De asemenea, este important să recunoașteți diferența dintre durere și boală. Orice senzație ascuțită, acută sau orice altceva care vă face să spuneți „ouch”, este durere. În acel moment corpul vostru vă spune să vă opriți din ceea ce faceți înainte de a vă răni.

Sfaturi pentru a face față mușchilor răniți după yoga

Singurul mod adevărat de a face față mușchilor bolnavi este să le oferiți timp de recuperare! Dacă sunteți răniți, fibrele musculare sunt deteriorate și au nevoie doar de timp pentru a deveni mai puternice și mai stabile. Dar aici sunt câteva tehnici care au efecte de relaxare şi pot ajuta la relaxarea stresului muscular:

– Baie cu sare

– Hidratare

– Auto-masaj cu uleiuri esențiale

– Suficientă odihnă

– Mers moderat

Vești bune

Vestea bună este că trupul se adaptează destul de repede la mișcările noi, iar aceeași sesiune de yoga cu aceeași intensitate vă va face să vă obișnuiți mușchii în timp. Deci, pentru a vă controla durerea și a progresa în yoga, este esențial să continuați să ascultați corpul, să vă respectați limitele personale și să cunoașteți nivelul la care este corpul vostru. Recunoașteți tiparele de durere și învățați să găsiți echilibru în practica yoga.

 

Primeste articolele pe email!

Abonează-te acum și vei fi notificat pe email de fiecare dată când scriu un nou articol!

Datele tale sunt confidențiale. Te poți dezabona oricând!

The following two tabs change content below.
Andreea
Scriu despre frumos așa cum îl percep în suflet, iubire, culori, fotografie, artă, muzică, călătorii, sport, yoga și nutriție. Pe scurt despre arta fericirii în prezent. Alături de Bogdan am fondat Școala Iubirii, o comunitate spirituală în cadrul căreia predăm tehnicii prin care oamenii se pot descoperi pe sine, pot învăța să fie fericiți și să trăiască într-o permanentă stare de armonie. Te invit la yoga la noul nostru centru Tummo Reiki în fiecare luni, miercuri și vineri de la ora 19.00 și în taberele spirituale pe care le organizăm. Poți descărca acum și primul volum de Hatha Yoga Ilustrată.