Luna august s-a scurs pe nerasuflate, parca mult prea repede toata aceasta vara, fara sa o simt, fara sa-mi aduc de fapt prea mult aminte de ea. Iar acum, toamna se simte pretutindeni: in aer, in ploaie, in parc, in frunze.

A fost totusi un august plin de calatorii, de cautare a echilibrului si armoniei, in locuri pline de poveste, incarcate intr-o liniste deplina.

Am vizitat Croatia, o tara cu peisaje facute pentru a te pierde in ele, cu apa si munte, cu vechi si nou, dar cel mai mult cu liniste. Traseul l-am facut de capul meu, poate ca am vrut sa vad prea mult pentru cate zile aveam la dispozitie.

Dupa un popas la Belgrad, oras pe care l-am gustat altfel vara, decat iarna, mai plin de viata, mai frumos is mai primitor, am ajuns in Croatia, insula Pag. Insula Pag seamana cu o calatorie pe luna, pentru ca in vestul tarii, vegetatia lipseste de pe insule, si pare un peisaj lunar cu multa piatra. Aici a fost locul cel mai linistit, nu atat de turistic, unde am descoperit insulele pe barca, am facut paddling, am mancat fructe de mare si inghetata (ca de altfel in toata calatoria), ne-am plimbat pe strazile inguste si am stat la plaja. Aceasta insula se afla in apropiere de Zrce, denumita Ibiza Croatiei, o plaja impanzita de cluburi, care desi altadata mi-ar fi placut, acum nu am mai gustat din aceasta distractie. Am apreciat insa plajele pustii, apa extrem de albastra, limpede si rece, vietuitoarele sale, pasarile care ciripesc incontinuu si soarele care se oglindea in apa altfel decat in Marea Neagra.

Am plecat apoi catre insula Hvar, unde ajungi cu bacul din Split in doua ore. Acest loc mi s-a parut ca seamana cu paradisul pentru ca asa izolat cum este, poarta in el un tainic mister, o veche poveste ce pluteste pe strazi, pe stanci, in aer. Aceasta mica insula pastreaza arhitectura romana, este o Venetie in miniatura, dar plina de vegetatie. In orasul vechi nu circula masinile, sunt doar stradute inguste din piatra si multe, multe scari. Am stat chiar in centru, langa noi fiind biserica al carei clopot ne trezea in fiecare dimineata la sase. Atunci era racoare si cand deschideai geamul se vedeau acoperisele caselor, piateta si sus pe deal cetatea. M-as putea trezi in fiecare dimineata acolo. Tot pe barca am petrecut majoritatea timpului, ne opream in golfulete si faceam baie, pozam pestii, ascultam pasarile (au o specie de pasari care scot un zgomot foarte interesant) si priveam iahturile. Este un loc mic, unde nu ai prea multe de facut, in afara de descoperitul insulelor si de plimbari pe strazi inguste, cu multe magazine si restaurante.

A treia oprire a fost in Dubrovnik. Am stat pe un deal de unde se vedea cetatea, destul de aproape de centru. Nu as putea spune ca am ramas foarte impresionata pentru ca este un oras mare, unde intr-un colt se regaseste vechea cetate. Aici totul este mult mai turistic si foarte aglomerat. Din cetate se poate pleca cu o barcuta pe o insula din apropiere, rezervatie naturala, unde paunii umbla liberi. Zona este foarte frumoasa, ai si copaci si iarba unde te poti feri de soare, si stanci unde poti sta la plaja. Este ca o mare gradina cu apa. La un bar in apropiere se canta la chitara. In rest in Dubrovnik nu prea ai mare lucru de facut, plajele sunt foarte inguste si de fapt sunt numai stanci, unde te intinzi ca o reptila.

La intoarcere am trecut prin Muntenegru si ne-am oprit intr-o statiune montana pentru ca era prea frumos canionul. Oamenii de aici sunt simpli, statiunea era ca un sat de-al nostru, nu vorbesc engleza deloc. Privelistea e incantatoare.

Am poposit apoi la Balchik, un fel de Neptun al Marii Negre, fara distractii, doar relaxare. Zona este foarte frumoasa, am ramas impresionata de castel si gradini, flori, vinul cu aroma de trandafir, mancarea tare gustoasa.

Si de la mare la muntele nostru, unde am facut un traseu pana la Poiana Stanii. Aici este o poienita unde sunt sezlonguri si poti sta cu fata la soare si la munte privind imensitatea ce se asterne in fata ochilor.

O calatorie relaxanta in care m-am odihnit pentru tot anul!

Primeste articolele pe email!

Abonează-te acum și vei fi notificat pe email de fiecare dată când scriu un nou articol!

I agree to have my personal information transfered to Mad Mimi ( more information )

Datele tale sunt confidențiale. Te poți dezabona oricând!

The following two tabs change content below.
Andreea
Scriu despre frumos așa cum îl percep în suflet, iubire, culori, fotografie, artă, muzică, călătorii, sport, yoga și nutriție. Pe scurt despre arta fericirii în prezent. Alături de Bogdan am fondat Școala Iubirii, o comunitate spirituală în cadrul căreia predăm tehnicii prin care oamenii se pot descoperi pe sine, pot învăța să fie fericiți și să trăiască într-o permanentă stare de armonie. Te invit la yoga la noul nostru centru Tummo Reiki în fiecare luni, miercuri și vineri de la ora 19.00 și în taberele spirituale pe care le organizăm. Poți descărca acum și primul volum de Hatha Yoga Ilustrată.