redhawk-4

Meditația, yoga, exercițiile spiritual sunt pentru mulți o provocare. Acestea de fapt reprezintă doar modalități prin care să putem accesa oceanul de lumină și să ne putem conecta cu sursa, le putem considera niște ancore care ne aruncă în aceste stări. Totuși secretul este de a practica yoga, meditația, această stare superioară de conștiință în fiecare clipă a vieții. Meditația poate fi realizată în fiecare clipă, în timp ce ne îndeplinim activitățile de zi cu zi. Viața întreaga ar trebui să ne fie o continuă meditație. În articolul de astăzi o să vă spun cum puteți face asta și cum puteți transforma cinci activități zilnice într-o practică spiritual prin care să vă simțiți prezenți și conectați cu totul.

Plimbările

Plimbările ne ajută să ne păstrăm o excelentă stare de sănătate, fiind cel mai natural mod de a face sport. În loc să vizualizezi plimbările ca un simplu mod de a ajunge dintr-un punct în altul, încearcă să pătrunzi în complexitatea activității. Concetrează-te pe respirație ca și când ai sta în meditație. Bucură-te de ceea ce vezi în jurul tău, folosește această modalitate pentru a privi lucrurile din altă perspectivă.

Fii atent la sunetele din jurul tău. Oprește-te din a judeca și a eticheta ce e în jurul tău. Doar ascultă și observă. Simte miresmele din jurul tău, natura și puterea ei vindecătoare. Simte temperatura pe pielea ta, vântul, fiecare element din natură.

Detașează-te de timp și nu mai privi ceasul, nu te gândi cât timp mai ai până să ajungi. Fii conștient de procesele care se petrec în corpul tău, cum sângele circulă mai repede, corpul generează căldură, respirația se intensifică. Observă mișcările pe care le face corpul tău. Simte cum greutatea se transferă de pe un picior pe altul, cum totul e în mișcare și în același timp în prezență.

Drumurile cu mijloacele de transport în comun

Din nou, uită de timp. Lasă autobuzul să te transporte și relaxează-te. Chiar dacă stai în trafic, oricum nu poți face nimic pentru a ajunge mai repede, așa că relaxează-te. Inspiră adânc și alungă orice agitație mentală. Intră într-o stare de meditație.

Observă oamenii, o să rămâi surprins cât de agitați sunt, cum caută orice distracție pentru a fugi de ei și de prezență. Observă cum starea de fericire deplină este tot timpul cu noi, dar noi nu o vedem și nu o accesăm. În această clipă se regăsește pacea eternă, doar închide ochii și o să vezi că acum nu ai nevoie de nimic. Ești fericit deplin. Împrăștie apoi această fericire și dragoste, menține contact vizual cu oamenii, zâmbește, fii deschis. Lasă starea pozitivă să radieze, pentru că îi poți ajuta și pe ceilalți, iar dacă reușești să faci un om fericit el o să se gândească de bine la tine și o să te încarce cu energie pozitivă. De aceea se zice că dacă faci un bine cuiva, de fapt tot ție îți faci.

În timp ce faci duș

Atunci când ne aflăm sub apă entități specifice încarcă această acțiune, de aceea este atât de relaxant. Senzația cu apa curgând pe piele este extrem de relaxantă. Vizualizează cum apa te purifică și curăță pielea. Simte-i temperatura și textura.

Simte mirosul apei și al săpunului. Ascultă sunetul apei, cum se sparge de podea/ cadă. Concetrează-te aspra expirației. Încearcă să lași gândurile să se succeadă, observă doar ce asocieri faci cu apa. Intră în rezonanță cu apa și starea de curgere. Unde se termină corpul tău și unde începe apa?

Gătitul

Întotdeauna mâncarea gătită cu dragoste are un gust mult mai bun. Bucătăria și energia specifică unui restaurant depinde foarte mult de bucătar, pentru că el gătește și energia lui se imprimă și în mâncare.

Fii atent atunci când gătești și găsește acea conexiune cu ingredientele pe care le folosești. Simte-le textura, miroase-le și integrează aceste observații în asociație cu gândurile pe care le ai. S-ar putea să-ți aduci aminte de mirosuri pe care le-ai simțit într-o viață anterioară.

Pregătește masa cu multă dragoste. Observă cum poți crea ceva nou de la zero. Spală și taie legumele cu multă prezență, prăjește puțină ceapă în ulei și simte mirosul. Realizează întreaga acțiune fără atașamente față de rezultatul final.

Servirea mesei

Bucură-te de toate aromele care-ți invadează gură, cum explodează cu intensitate, simte-le notele subtile. Folosește-ți nasul și ochii de asemenea. Mestecă conștient. După fiecare înghițitură, fă o scurtă pauză pentru a aprecia mâncarea în totalitate. Asta te va ajuta și la digestie și-ți va fi mult mai ușor să-ți dai seama când ești sătul. Simte impactul pe care mâncarea îl creează în corp, observă cum hrana pătrunde și ajunge până în stomac. Fii conștient la nivelul respirației.

Acestea sunt doar câteva exemple de acțiuni pe care le facem în fiecare zi și pe care le putem folosi și pentru practicaea meditației și relevarea sinelui. Starea de prezență în orice întreprindem ne ajută să accesăm oceanul infinit de lumină, totul există doar în această clipă, este o măreție să conștientizăm cu totul este atât simplu și în același timp atât de complex. Există doar mișcare într-o continuă stare de nemișcare. Fiecare moment este o celebrare a faptului că suntem.

Vă rog să nu uitați, o să vă repet, așa cum și mie Bogdan îmi aduce aminte în fiecare zi: ”Viața ar trebui să fie o continuă meditație”. Join the party 🙂

Sursă foto: George Redhawk

Primeste articolele pe email!

Abonează-te acum și vei fi notificat pe email de fiecare dată când scriu un nou articol!

Datele tale sunt confidențiale. Te poți dezabona oricând!

The following two tabs change content below.
Andreea
Scriu despre frumos așa cum îl percep în suflet, iubire, culori, fotografie, artă, muzică, călătorii, sport, yoga și nutriție. Pe scurt despre arta fericirii în prezent. Alături de Bogdan am fondat Școala Iubirii, o comunitate spirituală în cadrul căreia predăm tehnicii prin care oamenii se pot descoperi pe sine, pot învăța să fie fericiți și să trăiască într-o permanentă stare de armonie. Te invit la yoga la noul nostru centru Tummo Reiki în fiecare luni, miercuri și vineri de la ora 19.00 și în taberele spirituale pe care le organizăm. Poți descărca acum și primul volum de Hatha Yoga Ilustrată.