Așa cum probabil că ai văzut pe pagina de Facebook, în mai va avea loc primul eveniment organizat de Școala Iubirii, un weekend de retragere spirituală într-un loc de vis, în mijlocul naturii. Despre eveniment ți-am scris deja aici, dacă vrei să participi ai toate informațiile acolo.

Astăzi vreau să-ți dau câteva motive în plus pentru a veni cu noi în acest loc mirific. În ultimul an ne-am plimbat mult spre foarte mult. Au fost luni în care plecam în fiecare weekend. Am descoperit o Românie care nu este promovată pe nicăieri, locuri de basm, foarte rafinate. O să-ți arăt mai jos ce am vizitat în 2014 și 2015 ca să te convingi că vacanțele noastre și cu noi sunt altfel decât ce ai experimentat până acum, energia vehiculată și frumusețea locurilor sunt totul speciale, iar după o astfel de excursie te întorci încărcat/ă de cele mai elevate vibrații.

În ordine cronologică în acest articol doar din 2015 pentru că apoi mi-am dat seama că ar fi prea multe pentru un singur articol și n-ai mai ajunge până la final. Vacanțele din 2014 o să le reiau în alt articol. Pentru a vedea toate pozele este nevoie să dai click pe săgetuța din fiecare galerie.

1. Odorheiul Secuiesc și Lacul Roșu

Dacă vreodată mi-ai fi spus că Odorheiul Secuiesc este un loc pe care să-l vizitez, poate aș fi refuzat. Nu am avut așteptări foarte mari de la acest loc, dar s-a dovedit a fi una dintre cele mai frumoase vacanțe. Am stat la Hotel Septimia și am ales locul pentru spa, care într-adevăr este foarte bine dotat și curat. Orașul este mic, dar are o piață frumoasă și biserici impresionante. Pe stradă din păcate nu vrea nimeni să-ți vorbească în românește pentru indicații, doar atunci când trebuie să ia banii. Biserica medievală de la capătul orașului este desprinsă dintr-o altă lume, iar poarta de la intrare sculptată în lemn este de frumusețe aparte. Am mâncat cea mai bună supă de fructe tipic ungurească (cu kiwi), banane și mere coapte și piure de castane. La mâncare nu-i întrece nimeni și totul este și foarte ieftin. Petho se numește restaurantul. A doua zi am fost la Lacul Roșu, am luat-o pe un drum prin mijlocul muntelui, peisajul a fost de-a dreptul superb. Lacul Roșu înghețat și acoperit de zăpadă. Am făcut multe poze acolo. Ca de obicei de altfel. Acesta a fost un traseu de weekend. Cam mult condus, dar când e muzica frumoasă și energia asemenea trece foarte repede.

1. Cheia – Muntele Ciucaș

Un traseu de o zi de duminică. Până la Cheia am făcut vreo trei ore, peisajul până acolo este foarte frumos. În Cheia poți vizita mănăstirea din sat și ce mi s-a părut interesant este muzeul de Mină cu tot felul de cristale. Am văzut pietre de a căror existență nici nu știam, ceea ce m-a determinat să încep un articol despre cristale. Încă nu l-am terminat, e atât de mult de spus. Între timp însă mi-am luat un colier cu un cuarț verde care deschide anahata. De la Beatrix Color pentru doritori. Tot în zona Cheia se află și Muntele Ciucaș. Fiind încă iarnă, drumul forestier până sus era înghețat și nu ne-am aventurat cu mașina. Sincer, nici pe vară nu aș fi mers la cum era drumul. Proprietarii de la cabană te pot urca/ coborî (la urcare am mers cu soțul, la coborâre cu soția, ambii desăvârșiți în ceea ce privește condusul, se vede că fac drumul ală non stop). Privelilștea de sus de la cabană este amețitoare. Munți de jur împrejur, zăpadă. Ziua am încheiat-o la Stadio, cu cel mai bun tort de zici că-i ciocolată, printre altele.

1. Praid – Sovata

Dupa vacanța de la Izvoarele despre care o să citești săptămâna asta, ținutul secuilor a rămas un fel de dragoste în eternitate așa că ne-am mai tot plimbat în weekenduri prin zonă. Deja știu drumul și satele ca-n palmă. Ne-am oprit întâi la Praid, unde am vizitat salina și am stat în multele leagăne de acolo. Sincer nu prea ai ce face în salină, e mult mai frumoasă cea de la Slănic, dar e de vizitat. Apoi neapărat să te oprești să mănânci la restaurantul Telegdy, am mâncat cea mai bună supă de fructe, de vișine de data asta (la ei supa dulce se servește la felul întâi) și cartofi pasați cu tot felul de mirodenii. Apoi am plecat spre Sovata, o stațiune în care cred că au investit ceva bani să arate așa. Fiind iarnă nu era prea multă lume, așa că a fost perfect pentru poze. Duminică a început să și ningă, iar lacul s-a acoperit cu o pudră albă de eram într-o poveste. Am stat la Danubius Health Spa Resort Brădet, camerele și hotelul sunt renovate, ba chiar am rămas mască că televizorul era montat într-o oglindă, restaurantul rafinat, am mâncat cea mai bună supă de sparanghel. Fiind și centru de tratament au și mâncare sănătoasă, de exemplu la micul dejun aveau suc de sfeclă proaspăt stors. Centrul de tratament nu se compară cu cel de la Septimia. Plimbările în jurul lacului Ursu sunt atât de liniștitoare, există mai multe poteci, cum spuneam am nimerit (nu din întâmplare) într-un weekend fără aglomerație, așa că lacul părea să fie doar al nostru. Un alt loc foarte bun pentru luat prânzul/ cina este restaurantul Ciuperca Mică. De încercat supa de usturoi în pâine și limonada cu lavandă.

1. Malta

Locul unde am fost de Revelion, așa puțin călduț când de acasă am plecat pe viscol. A fost într-un fel Malta, o întrepătrundere de culturi, arhitectură, peisaje, apă, deal, verde, mult verde și o temperatură perfectă pentru plimbări. Am stat în St. Pauls Bay, varianta liniștită a Maltei față de St. James Bay unde e un fel de clubăraie și zumzăială pentru tineri. De la balcon se vedea marea, dimineața era o bucurie să te trezești. În prima seara am rămas prin-mprejurimi, nu prea ai ce face iarna în golf dacă nu e vară să faci plajă, te poți plimba pe faleză cel mult. Cred că cel mai bun restaurant din Malta aici este, se numește Taragon, un loc de fine dining al cărui nivel nu l-am mai găsit de atunci. Nota bene restaurantele lor sunt deschise pentru prânz până la 14 și pentru cină de la 18-19 încolo, așa că trebuie să-ți planifici destul de bine timpul. O să-ți scriu pe scurt și ce e cel mai frumos în Malta de vizitat și câteva recomandări de restaurante. Într-una din zile trebuie să vizitezi Gozo și Comino, cele două insule aflate în apropiere care fac parte din Malta. În Gozo pe lângă oraș vizitează Azure Window (am făcut acolo niște poze de vis, că doar plecasem pe apă cu elementul apă), biserica făcătoare de minuni și satul pescăresc Xlendi unde dacă prinzi apusul e oau.  Aici poți mânca foarte bine la The Boat House. Tot pe insulă sunt și vechiile vestigii de la Xaghra. O altă zi dedic-o Mdinei, orașul cetate situat pe deal, denumit și Silent City. Seamănă cu Dubrovnik. O zi la Valletta, orașul e mic și cu străzi paralele și perpendiculare. Poți lua prânzul/ cina la Guze Bistro. Marsaxlokk Harbour este iarași un oraș pescăresc foarte frumos, cu bărcuțele specifice Maltei. În St. James Bay cum spuneam sunt foarte multe cluburi, mie nu pot să zic că mi-a plăcut în mod special. Am încercat însă fishspa (peștișorii mici care îți curăță pielea din jurul picioarelor), o experiență foarte plăcută. În Vittorriossa, unul din cele trei orășele, am închiriat o mașinuță cu gps care ne-a plimbat peste tot, altfel nu am fi avut cum să vedem tot. Era ca un ghid mobil, care îți spunea unde să mergi ce se află acolo, am condus și pe dreapta, a fost frumos. Malta a fost o vacanță foarte frumoasă, pe care cred că am planificat-o astfel încât să vedem 90% din ce se poate vizita. Pentru mâncare autentică poți merge cu încredere unde ți-am recomandat, sunt în general restaurantele din top 3 pe trip advisor.

Restul călătoriilor din 2014 o să le adun și pe ele într-un articol săptămâna aceasta sper. Sper că ți-ai făcut o idee de tiparul călătoriilor pe care le organizăm, iar dacă îți surâde și sufletul te îndreaptă spre o vacanță liniștită de 1 mai, ascultă-ți intuiția și hai cu noi în călătoria inimii. Misiunea noastră este de a-ți arăta drumul spre tine, acolo e poarta spre infinit.

Detaliile evenimentului le găsești aici.

Primeste articolele pe email!

Abonează-te acum și vei fi notificat pe email de fiecare dată când scriu un nou articol!

I agree to have my personal information transfered to Mad Mimi ( more information )

Datele tale sunt confidențiale. Te poți dezabona oricând!

The following two tabs change content below.
Andreea
Scriu despre frumos așa cum îl percep în suflet, iubire, culori, fotografie, artă, muzică, călătorii, sport, yoga și nutriție. Pe scurt despre arta fericirii în prezent. Alături de Bogdan am fondat Școala Iubirii, o comunitate spirituală în cadrul căreia predăm tehnicii prin care oamenii se pot descoperi pe sine, pot învăța să fie fericiți și să trăiască într-o permanentă stare de armonie. Te invit la yoga la noul nostru centru Tummo Reiki în fiecare luni, miercuri și vineri de la ora 19.00 și în taberele spirituale pe care le organizăm. Poți descărca acum și primul volum de Hatha Yoga Ilustrată.