meditation-sea-120725

Meditația este o tehnică excelentă de a ne conecta la sinele superior, de a ne liniști și relaxa și are și numeroase beneficii pentru sănătate. Astăzi aș vrea să-ți prezint câteva sfaturi simple, experimentate și dovedite a fi eficiente care prelungesc lungimea și profunzimea meditație tale.

Pe stomacul gol

Dupa ce ai mâncat, energia corpului se va îndrepta spre procesele digestive, astfel încât procesele mentale nu primesc la fel de multă atenție. În plan subtil atunci când mâncăm energia se duce pe manipura și mai jos. Pentru a intra în stări de meditație profunde energia trebuie ascensionată spre inimă și mai sus. Ori când totul se concretează pe procesul digestiv este aproape imposibil. Meditația necesită vigilență, concentrare și energie mentală. Este mult mai ușor să meditezi pe stomacul gol. Totuși, dacă ești cu adevărat înfometat și acest lucru îți distrage atenția, mâncă ceva ușor, cum ar fi un fruct care se digeră repede.

Lasă-ți telefonul deoparte

Pune-ți telefonul pe silențios sau oprește-l complet. Anunță-ți prietenii și familia că în acest timp nu dorești să fie întrerupt. Mergi într-o cameră liniștită și închide ușa, închide ochii și detașează-te de lumea obișnuită. Acest lucru are un impact psihologic profund. Dedică-te complet acestei practici.

Citește

Citește o carte spirituală sau inspirațională care poate relaxa mintea. Cel mai bun lucru pe care îl poți face este să încerci să citești zilnic cărți inspiraționale, dar asigură-te că faci acest lucru după meditație. Lectura în prealabil poate distrage mintea și va dura mai mult pentru a o goli și a o calma prin intermediul meditației. Îți recomand să începi cu Eckhart Tolle și Osho și apoi să treci la autori mai greoi.

În mod repetat și regulat

Meditează regulat, la aceeași oră, de două ori pe zi. Dacă dorești în mod real să avansezi în meditație este important să îți faci un obicei din asta. Unul dintre motivele pentru a practica de două ori pe zi este acela că efectul subliminal al mantrei durează aproximativ douăsprezece ore. Prin urmare, dacă meditezi de două ori pe zi, acest efect se va construi în mod continuu.

Meditatorii experimentați au descoperit că dacă meditează mereu, să zicem, la 7 AM și la 7 PM, atunci când acel moment al zilei se apropie, ei se simt ca și când ar medita. În același mod în care ar simți foamea sau somnul. Cel mai bun timp pentru meditație este în preajma răsăritului și a apusului, pentru că acolo avem hiatusurile între zi și noapte, și noi avem nevoie de această ruptură să pătrundem în tărâmul spiritual. Mie de exemplu îmi place cel mai mult dimineața pentru că încă sunt într-o semi stare de veghe și atunci intru mai ușor în meditație.

În același loc

Încerca să îți aranjezi un colț sau chiar și o cameră mică ca spațiu de meditație. Păstrează-l curat și proaspăt și mergi doar acolo pentru a medita. Cu timpul, când te îndrepți către acest spațiu, vei dori în mod natural să meditezi. Desigur că poți medita oriunde, dar ajută să ai locul tău, liniștit și special, dedicat meditației.

Confort și postură

Atunci când meditația funcționează cu adevărat vei simți un flux de energie prin coloana vertebrală. O postură greșită de întindere împiedică fluxul de energie, afectează respirația și reduce vigilența mentală. De aceea stăm cu spatele drept. Te poți chiar rezema de un perete dacă nu poți sta drept.

Întinderile blânde sau de încălzire ajută la pregatirea corpului pentru meditație. Unii oameni descoperă că punându-și o pernă mică sub șolduri, le este alinată presiunea genunchilor și le induce o postură mai bună prin ridicarea coloanei vertebrale. De fapt noi de aceea facem yoga, pentru a ne pregăti corpul să rămână fix în starea de meditație.

Dacă meditatul pe covor, pe o pernă sau o pătură împăturită nu este confortabil, poate vei dori să meditezi stând într-un scaun drept cu spătar.

Mantrele

O mantră este un grup de cuvinte, de obicei în sanscrită, care ajută la calmarea minții și la introducerea într-o stare meditativă. Practic prin rostirea ei intrăm în rezonanță cu sunetul subtil, universal. Mantrele sunt foarte utile pentru că ajută să ne menținem concentrarea pe un singur punct, pe repetiția acelui cuvânt. În momentul practicării corecte a meditației cu mantre vom putea auzi sunetul lor subtil precum un țiuit. Acest țiuit va începe apoi să apară și în timpul zilei, dar mai ales dimineața și seara, când de abia am ieșit sau ne pregătim să intrăm în planul astral, adică să visăm.

Respirația

Sunt sigură că știai deja că respirația profundă calmeaza mintea, dar nu mulți oameni știu diferența de respirație între nara dreaptă și cea stângă. Atunci când fluxul de aer prin nara stangă este mai puternic, vei fi capabil să te concentrezi mult mai bine în meditație. În cazul în care fluxul respirației este predominant în nara dreapta, îl poți schimba stând culcat pe partea dreaptă, pentru câteva momente, ținând capul așezat pe braț. Nara stângă va deveni astfel dominantă și îți vei putea începe meditația. Vrem să fim pe recepție în meditație să putem accesa energia subtilă. 

Meditația în grup

Meditează în mod regulat cu un grup și participă la ședințe ori de câte ori poți. Experiența meditației într-un grup este destul de diferită față de practica pe cont propriu. Acest lucru poate fi pentru tine o puternică sursă de inspirație, confort și sprijin.

Te așteptăm în taberele spirituale Școala Iubirii unde realizăm de fiecare dată o multitudine de tipuri de meditație.

Primeste articolele pe email!

Abonează-te acum și vei fi notificat pe email de fiecare dată când scriu un nou articol!

Datele tale sunt confidențiale. Te poți dezabona oricând!

The following two tabs change content below.
Andreea
Scriu despre frumos așa cum îl percep în suflet, iubire, culori, fotografie, artă, muzică, călătorii, sport, yoga și nutriție. Pe scurt despre arta fericirii în prezent. Alături de Bogdan am fondat Școala Iubirii, o comunitate spirituală în cadrul căreia predăm tehnicii prin care oamenii se pot descoperi pe sine, pot învăța să fie fericiți și să trăiască într-o permanentă stare de armonie. Te invit la yoga la noul nostru centru Tummo Reiki în fiecare luni, miercuri și vineri de la ora 19.00 și în taberele spirituale pe care le organizăm. Poți descărca acum și primul volum de Hatha Yoga Ilustrată.